Handelsbetingelser og persondatapolitik

Generelle oplysninger

WeeCare IVS
Chr. Hauchs Allé 3C
Tlf. +45 22 72 46 93
Cvr. 39830469
Email: mailto:info@weecare.dk
Etableret i 2015

Betaling

Alle priser på hjemmesiden angives inklusiv moms, afgifter, told mm. og i danske kroner. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. På hjemmesiden www.weecare.dk kan du bestille dine varer online og betale med følgende betalingskort:
MobilePay, Dankort, VISA, Masercard og PayPal

Levering

Bestillinger pakkes og afsendes fra vores lager inden for 1-2 døgn med DAO, GLS, Bring eller PostNord, og leveringstiden indenfor Danmark er 1-4 hverdage. Der kan være tilfælde hvor der påberegnes lidt ekstra leveringstid. I så fald vil vi informere kunden om dette pr mail.

Har du ikke afhentet din pakke på posthuset eller i pakkeshoppen i den givne tidsfrist, eller har du angivet forkert navn eller adresse på din bestilling, kommer pakken retur til WeeCare. Vi forbeholder os retten til, at opkræve et gebyr svarende til vores faktiske udgifter for at sende pakken til dig på ny.

Danmark: Levering til nærmeste pakkeshop 29 DKK
Danmark: Levering til døren 59 DKK

Gratis levering til pakkeshop ved ordrer over 700 DKK

Sverige: 85 DKK
EU lande (udover Sverige): 100 DKK – Leveringstiden er 1-2 uger
Lande udenfor EU: 500 DKK – Leveringstiden er 1-2 uger

Fortrydelsesret

Når du udnytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen til WeeCare. Du har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af varen, forstået som 14 dage til at give meddelelse til WeeCare og 14 dage til at returnere. Du kan i den periode pakke ud og tage varen i brug og stadig benytte fortrydelsesretten. Du må prøve og undersøge varen på samme måde, som du kan og må i en fysisk butik. Ved returnering af en vare, der har været taget i brug, hæfter du for en eventuel værdiforringelse af varen. Værdiansættelsen foretages af WeeCare. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Ved returnering er det dig som køber, der hæfter for varen, hvis den forsvinder eller beskadiges i forbindelse med returforsendelsen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette. Vælger du at returnere en pakke ved ikke at afhente den eller nægte modtagelse, vil de omkostninger, der er ved returneringen ligge hos dig som køber – på samme måde som det ville gøre, hvis du returnerede på anden vis. Ved manglende afhentning af en forsendelse returneres pakken til os. Ønskes pakken gensendt, opkræves en ny fragtbetaling.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget besked om din beslutning at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

WeeCare IVS
Chr. Hauchs Allé 3C
3500 Værløse

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Reklamationsret

I henhold til købeloven gives der reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden to måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

OBS: Inden du sender en vare retur, skal du kontakte WeeCare, idet vi muligvis ikke behøver at få varen retur. Vi kan til tider nøjes med at se et billede af skaden.

Sendes varen retur uden aftale, afholder vi IKKE omkostningerne for returneringen. For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Persondatapolitik

WeeCare respekterer alle ønsker om hemmeligholdelse af personoplysninger, som du afgiver på WeeCares webshop. Desuden er vi opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personoplysninger. WeeCare registrerer og behandler personoplysninger i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler herfor.

Ved at benytte WeeCare.dk eller bestille varer i WeeCares webshop accepterer du, at WeeCare registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående.
Du kan benytte WeeCare.dk uden at fortælle os, hvem du er, eller give personoplysninger om dig selv.

For at WeeCare kan handle og levere varer, nyheder og andre tjenester, har vi brug for visse personoplysninger, som du selv afgiver, eksempelvis når du:

• Foretager et varekøb i WeeCares webshop
• Tilmelder dig et nyhedsbrev
• Deltager i en konkurrence
• Sender en besked via kontaktformularen, eller
• I øvrigt giver personoplysninger til os via WeeCare.dk eller på anden måde

Ved afgivelse af personoplysninger samtykker du i, at WeeCare behandler personoplysningerne, herunder at WeeCare:

• – Registrerer de personoplysninger, du afgiver herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail samt evt. andre oplysninger
• – Registrerer oplysninger om de køb, du foretager på WeeCare.dk

WeeCare sælger, overdrager eller på anden måde videregiver ikke dine personoplysninger til tredjepart og opbevarer ikke informationer om dine betalingsmidler, for eksempel kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende. De afgivne personoplysninger opbevares i fem år for at opfylde bogføringslovens bestemmelser, hvorefter de automatisk anonymiseres i vores IT-systemer.

Formålet med registreringen og behandlingen af personoplysninger er at kunne levere købte varer til dig, samt hjælpe ved eventuelle fejl og mangler i forbindelse med bestilling og levering.

Du har til enhver tid ret til at:

• – Få oplyst, hvilke personoplysninger WeeCare har registreret om dig
• – Få rettet ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante personoplysninger
• – Få overflyttet dine registrerede personoplysninger til tredjemand
• – Bede om at få slettet alle personoplysninger

Du kan til enhver tid trække samtykke til behandling af personoplysninger hos WeeCare tilbage. Dette påvirker dog ikke lovligheden af den hidtidige behandling, der er baseret på samtykket inden tilbagetrækningen af denne.

Den dataansvarlige er:

WeeCare IVS
Chr. Hauchs Allé 3C
3500 Værløse
CVR. nr.: 39830469

Ethvert spørgsmål og enhver anmodning, begæring eller henvendelse i øvrigt vedr. persondata skal ske skriftligt til

Klage over WeeCare IVS’ behandling af personoplysninger kan rettes til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til WeeCare. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence-og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Deres adresse er: Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du har også mulighed for at indgive en klage elektronisk via: klagonline.forbrug.dk.